Liberal nystart i Kungälv!

Liberalerna är redo för förändring i Kungälv.

Onsdag 20 juli 2022

Vi är trötta på effekterna av majoritetens politik.

Vi vill istället satsa mer på skolan – fler niondeklassare skall kunna läsa vad de vill på gymnasiet, inte färre som varit effekten av dagens majoritet. Skolan är nyckeln till frihet i livet. Vi vill att du som invånare ska få behålla mer av dina intjänade pengar – för din frihets skull. Vi vill se ett ökat socialt arbete för att minska narkotikabruket bland kommunens ungdomar – den som är i missbruk är inte fri. Vi vill att fler ska kunna försörja sig själva istället för att gå på bidrag – den som är i beroendeställning är inte fri. Vi vill att ungdomar ska kunna leva ett friare liv utan att vara beroende av sina föräldrars skjutsande genom fria fritidsresor på kollektivtrafiken – för individens skull, och för miljöns skull. Vi vill se ett idrottsbibliotek för en friare fritid där plånboken inte styr. Framtida generationer ska vara minst lika fria som vi – därför måste vi ta ansvar för vilken planet, vilket land, och vilken kommun vi lämnar över till våra barn. Därför ska hållbarhet vara en röd tråd i alla beslut.  Vi har en stabil lista inför valet till kommunfullmäktige med många liberala profiler, med olika bakgrund och erfarenheter. Vi är enda partiet i Kungälv med en så lång lista av kandidater med en könsfördelning som speglar samhället. På bilden finner ni de 10 första namnen på listan.

Säg hej till våra liberala kandidater i Kungälv:

1. Elisabeth Mattsson

2. Michael Karlsson