Elisabeth Mattsson

Gruppledare, kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, demokratiberedningen, Vice ordförande utskottet för trygghet & stöd

Övriga uppdrag

Krisledningsnämnden,

Vigsel- och registreringsförrättare

Rådet för folkhälsa och social hållbarhet

Vad tycker du är viktigt i Kungälv?
Att vi fullföljer den tillväxt vi just nu är inne i, att vi vågar ha tilltro till denna fantastiska kommuns utveckling. Detta kräver ett ledarskap som förstår sig på att hantera de skattemedel och intäkter vi har till förfogande. Vi ska ha en ekonomi i balans med överskott samtidigt som vi har en skyldighet att investera i välfärden. Just nu förfaller flera av kommunens lokaler, främst där vi har barn och elever. Det är obegripligt för mig hur majoriteten av socialdemokrater och moderater kan tillåta detta. Givetvis måste arbetsmiljön för lärare, elever och barn vara den bästa, de är ju vår framtid. Vi måste också satsa på kompetensutveckling för kommunens personal, framtiden kräver att vi är en attraktiv arbetsgivare så att vi får många som vill stanna och söka sig till Kungälv.
Vi behöver samarbeta mer med näringsliv, föreningar och medborgare. Förtroendevalda ska styra och det gör vi bäst om vi lyssnar på kloka människor vi har omkring oss.
Absolut viktigast är att ett nytt ledarskap med Liberalerna i majoritet röstas fram, då kan det jag skriver ovan bli verklighet!

070-9180085 ...